Մասնագիտական ուսումնասիրությունը Քոլեջում նախատեսված է հիմնական կրթությամբ երկրորդ, երրորդ կուրսերի սովորողների համար, որով ուսանողն ամփոփում է իր ուսումնառության տարին, մեկտեղում մասնագիտական գիտելիքները, հմտությունները, կարողությունները, կազմակերպում դրանց հանրային ներկայացումը։
Մասնագիտական ուսումնասիրության իրականացումը դիտվում է որպես ուսումնական նախագիծ։ Կարևորվում է նախագծերի հանրային ներկայացումը՝ որպես նախագծային գործունեության պարտադիր փուլ։ Մասնագիտական ուսումնասիրության վերջնարդյունքը պիտի դառնա ուսումնական նյութ, տեսական և գործնական արտադրանք։
Մասնագիտական ուսումնասիրություն-նախագիծը ուսանողի համար պարտադիր ուսումնական աշխատանք է, որոշված Քոլեջի ուսումնական օրացույցով։
Անցկացման փուլերը՝
- Թեմայի ընտրություն, հիմնավորում
- Ընտրված թեմայի շուրջ աշխատանք
- Աշխատանքի հրապարակում, հանրային ներկայացում
- Ներկայացված աշխատանքի գնահատում
Թեմայի ընտրություն՝
Յուրաքանչյուր ուսումնական տարվա սեպտեմբերի 1-15-ը ուսանողը ծանոթանում է նախապես հրապարակված թեմաներին, ընտրում, գրանցվում էլեկտրոնային ձևաթղթում։ Հրապարակված թեմաների ընտրությանը մասնակցում են նաև ուսանողները։ Ուսանողը կարող է առաջարկել թեմա ուսումնական տարվա դասընթացների ծրագրերից իր նախընտրությամբ։ Յուրաքանչյուր ուսանող կարող է ընտրել մեկ թեմա՝ մասնագիտական ուսումնասիրություն կատարելու համար։
Ուսումնասիրության ընթացքում ուսանողին անհրաժեշտ են որոշակի տեսական և գործնական գիտելիքներ տվյալ թեմայի վերաբերյալ մասնագիական վերլուծություններ, ձևակերպումներ ներկայացնելու համար։
Մասնագիտական ուսումնասիրությունը պետք է ունենա ղեկավար: Աշխատանքն սկսելուց առաջ ղեկավարի խորհրդատվությամբ, աջակցությամբ մշակվում է կատարման, հանդիպումների նախագիծ-պլան, որը հաստատվում է Քոլեջի ղեկավարի կողմից։ Աշխատանքների ընթացքը որոշակի պարբերականությամբ պիտի երևա և՛ ղեկավարի, և՛ ուսանողի բլոգներում։ Յուրաքանչյուր դասավանդող կարող է ղեկավարել 3-5 աշխատանք։
Դասավանդողն իրավունք ունի հրաժարվել ղեկավարել ուսանողի մասնագիտական ուսումնասիրությունը՝ հիմնավորելով պատճառը։
Ուսանողն իրավունք ունի փոխել աշխատանքի ղեկավարին՝ հիմնավորելով պատճառը։
Մասնագիտական ուսունասիրությունների ներկայացումների օրացույցը կազմվում և հրապարակվոմ է յուրաքանչյուր ամսվա սկզբին։
Մասնագիտական ուսումնասիրություն կատարելու պահանջներն են՝
- Նոր բան սովորելու ցանկություն
- Թեմայի ընտրություն
- Արդիականություն
- Գրծնական կարևորությունը
- Հետազոտության կոնկրետ շրջանակների մատնանշում
- Նպատակների ձևակերպում
- Խնդիրների ձևակերպում
- Մեթոդաբանություն
- Աշխատանքի բովանդակություն
Մասնագիտական ուսումնասիրության կառուցվածքը, սկզբունքներն ու տեխնիկական պահանջներն են՝
- Տիտղոսաթերթ
- Ներածություն՝ թեմայի և արդիականության հիմնավորում, ուսումնասիրության իրականացման նպատակներ, խնդիրներ, մեթոդաբանություն, գործնական մաս։
- Հիմնական մաս՝ գլուխներ, ենթագլուխներ
- Եզրակացություն և առաջարկություններ
- Օգտագործված գրականության ցանկ
- Հանրային ներկայացում
Աշխատանքի տեխնիկական պահանջներ
- Մասնագիտական ուսումնասիրությունը հրապարակվում է բլոգում։
- Մասնագիտական ուսումնասիրությունը համակարգչային շարվածքով հրապարակային ներկայացվում է տպագիր, կազմված և էլեկտրոնային տարբերակներով: Թղթի չափսը՝ A4 (210 մմ x 297 մմ), լուսանցքները՝ ձախից 3.0 սմ, աջից, վերևից և ներքևից՝ 2.0 սմ: Նյութը տպվում է թերթի միայն մեկ երեսին: Տեքստը մուտքագրվում է «Յունիկոդ» (Unicode) կոդավորման համակարգի տառատեսակների կիրառմամբ՝ հայերեն տեքստերի դեպքում՝ GHEA Grapalat կամ GHEA Mariam, իսկ ռուսերեն և անգլերեն տեքստերի դեպքում՝ Times New Roman: Վերնագրերը և տեքստը շարվում են 12 pt տառաչափով, միջտողային հեռավորությունը՝ 1.5: Գլուխների վերնագրերը գրվում են թավ (bold), մեջտեղից և գլխատառերով: Յուրաքանչյուր գլուխ սկսվում է նոր էջից, իսկ ենթագլուխները կարող են շարունակվել նույն էջում: Պարբերությունները հավասարեցվում են երկու կողմերից, սկսվում են 1սմ խորքից: Աշխատանքի բոլոր էջերը, ներառյալ հավելվածները, համարակալվում են ներքևում՝ աջ կողմից: Համարակալումն սկսվում է առաջին էջից, որի վրա առաջին էջը չի դրվում:
2. Աշխատանքում առկա աղյուսակները, նկարներն ու գծապատկերները, հավելվածները և այլն համարակալվում են, և դրանց դրվում են անվանումներ (անհրաժեշտության դեպքում տրվում են նաև ծանոթագրություններ): Նկարների, գծապատկերների, գծագրերի անվանումները, նշանակումների բացատրությունները գրվում են դրանց ներքևում, մեջտեղում՝ 10 pt տառաչափով: Աղյուսակների անվանումները գրվում են դրանց վերևում աջ մասում, իսկ հավելվածներինը՝ նոր էջի վերին աջ անկյունում:
3. Աշխատանքի վերջում տրվում է օգտագործած գրականության ցանկը՝ ըստ օգտագործած գրականության հերթականության: Ցանկում գրականությունը ներկայացվում է բնագրի լեզվով: Նախ նշվում են հեղինակի (ների) ազգանունը (ները) և անվան սկզբնատառը (երը), այնուհետեւ նյութի՝ գրքի կամ հոդվածի ամբողջական անվանումը, ամսագրի լրիվ կամ ընդունված կրճատ անվանումը, հրատարակման վայրը, հրատարակչությունը, հրատարակման թվականը, հատորի և թողարկման համարները, հերթական համարը, էջերը կամ գրքի էջերի քանակը: Համացանցում տեղադրված նյութերի դեպքում կիրառվում են նույն սկզբունքները՝ վերջում նշելով համապատասխան նյութի հղման հասցեն և ծանոթանալու ամսաթիվը (օրինակ՝ http://www.aspu.am, 14.06.2017):
Աշխատանքի ծավալը չի սահմանափակվում։
Օտարալեզու աղբյուրների օգտագործումը խրախուսելի է։
Աշխատանքի ներկայացման համար տրվում է մինչև 20 րոպե։
Մասնագիտական ուսումնասիրության հանրային ներկայացման մասնակիցներն են՝
- Քոլեջի ղեկավարը
- Ուսումնասիրության թեմայի ղեկավարը
- Դասավանդողներ
- Աշխատանքով հետաքրքրվող այլ անձինք։
Գնահատում
Մասնագիտական ուսումնասիրության գնահատման ամփոփիչ միավորը ձևավորվում է գրախոսի, ուսումնասիրության ղեկավարի և նախապես ընտրված ուսանողական գնահատող խմբի անդամների նշանակած միավորների միջինացմամբ։
Ընդ որում՝
- ավարտական աշխատանքի արդիականության հիմնավորումը, գրականության վերլուծությունը՝ 1 միավոր,
- ուսումնասիրության իրականացումը և արդյունքները՝ 2 միավոր,
- գնահատվում են գրախոսի կողմից, իսկ աշխատանքի շարադրումը, ձևավորումը, հրապարակային պաշտպանությունը, ընդհանուր գիտելիքների տիրապետումը՝ 3 կամ 4, գնահատվում է հանձնաժողովի անդամների կողմից։
Աշխատանքը գնահատում են ամփոփիչ հանձնաժողովի միայն այն անդամները, ովքեր ներկա են եղել տվյալ ուսանողի ներկայացմանը ամբողջ ընթացքում։
Հանձնաժողովի գնահատման արդյունքները հրապարակվում են ամփոփումից անմիջապես հետո ուսանողի ներկայությամբ։